follow
dash
fohfaifsik

Saya selalu tanya kenapa penggunaan terma loyar buruk.Kenapa bukan tayar buruk ataupun loyar beruk? -Rahman Kassim

Klik "CERPEN" untuk teruja.

Posted on 25 November, 2012 at @ 2:33 AM, you can leave your comment (0) (0)
Pandangan aku.
entry ni cume pandangan aku je, ape yang aku rasa. Just itu je. Takde kene mention name Teamm yang kaki bash pon.
semalam atau entah bila, aku tak berapa ingat. aku sign in Twita then kecoh sampai trending pasal hashtag #MalaysiaSaySorryToVIXXandNuest. hahaha, ni semua sebab #TeamKpopersMalaysia rase malu, erk 'malu' yela kot. Malu dengan sikap non-kpopers yang 'macam tak ada otak' sanggup baling kasut atau samapah atau anak patung beruang sekalipun dekat grup Nuest dan VIXX yang datang Malaysia mase Shout Awards hari tu. Like seriously aku cakap, dia orang kalau jeles sangat dengan kecomelan mamat kpop, tak payah nak tunjuk sangat rase iri hati, cemburu,riak dan hasad dengki tu boleh kan? Typical Malaysian =="

Then, lepas tu naik nama 'Ayuni' dekat Twitah, ok. bagi aku dia ni baru tiga belas tahun weh. Yang kau pergi bash dia gila gila tu kenapa? Aku bukan nak back up dia or apa. Cukup dengan teguran sudahlah. Kalau dia melenting baru lah kita take action. Tapi aku rase sebab dia kononya 'buang kerakyatan as Malaysian' tu sebab sikap segelintir masyarakat Malaysia sendiri. Aku cakap segelintir tak semua. Aku ada bace info, Malaysia negara terburuk adab, eh entah ape lah kat dunia. dan aku sebagai Malaysian, sebagai Muslim, sebagai Malay pun rase malu. mane pergi adab sopan santun budi bahasa budaya kita orang Malaysia?! oh, mungkin dekat carut marut dalam Twitah tu. Mungkin.

Hari ni kes Ain Liyana. aku rase dia mamat/minah yang sama-sama nak gila hot. Then, buat fitnah pasal kes ni or ape or whatever. Yang pasti bagi aku, orang yang handle twita die bukan Ain Liyana. Saje nak dapat nama nak kene bash jugak macam Ayuni semalam. Dahlah, baik aku fangiirling over and over.

Then, ade orang cakap "orang yg minat kpop ni semuanya tak solat.". HELLO, kau malaikat ke ape, catat kebaikan orang ni? adakah kau, *sebagai peminat artis-BUKAN-Kpop* solat lima waktu dan komfirm masuk syurga nak nilai orang macam tu je. Kenape label orang berdasarkan minat? Aku lebih berminat fangirling artis korea daripada kau, kejar Hot. bajet retis Malaysia. nak hot padahal dah hangus! ye aku tujukan khas untuk kau ( dot dot dot dot ).

"Facebook dulu tak aman sekarang aman. twitter dulu aman, sekarang tak. MySpace yg aman selamanya."

Btw, aku bangge menjadi rakyat Malaysia yang hidup aman harmoni dan dapat pinjaman buku teks setiap tahun. Terima kasih, Malaysia!
Adios.

Labels: , , , , ,