follow
dash
fohfaifsik

Saya selalu tanya kenapa penggunaan terma loyar buruk.Kenapa bukan tayar buruk ataupun loyar beruk? -Rahman Kassim

Klik "CERPEN" untuk teruja.

Posted on 27 January, 2011 at @ 10:25 PM, you can leave your comment (4) (0)
palingg gempakk bezday !
sape sangke duduk hodtel tak boleh happy gempak sambud bexday sendiri . huh . ni aku tanye ni . penuh mendesakk . tak percaye . bd aku meng gempakk giler taon ni . er . tapi aku belom dapt dri mama and abah lagi . yela baru balekk kan . sabor sabir dulu ye cek kak . awak dah 14 ! sepatotnye da matng ! dahdah . nak taw cer kejutan besday aku tak . ni memng gempakk giler punye kejutan . ok . kejutan yang sasa . eja . ika . sam . dayat . ana . aina . wawa . and pelakon utame aqilah . kalau tade persetujuan die . ta jdi kodd aku rase .
strat mase time dinner dekat dm . hari jumaad malm . tibetibe sasa . eja ngan dayat bisikbisik . cakp rahsie . nthen aku desakk jugak suroh bagitaw aku . aku time tu lansung ta pikir apeape . tpi sasa jnji lepas sembyng die bg taw . time kt surau aku tak ingt langsung hal dekat dm tadi . time prep ! ntah tibetibe teringt tanye la sasa . eja ngan dayat . rakn semeja prep aku tu . and ape sasa bagitaw . '' ain . qilah maen suratsurat dengan senyum . time latihan rumah merah dierang lari samesame ! mase hari selase , qilah lalu 2kaa mase balekk , pastu senyum panggil nak cakap ngan qilah !'' giler batak panas aku time tu . menangis + mengalirr air mate aku tak berlagu ar ape lagi . dekat prep nthen sasa ajak aku gi toilet memng ta buleh bla .
klaw ak kenang balek nk ketawe smpai perodd koyak pon ade ! haha . sasa punye ayat memng power . muke eja . ika . sam . dayat sume tak buleh nak real moremore lagi ke . muke sume nak kutok senyum aku tu , kesian die kene kutuk walaupon curang ! senyum ou senyum . haha . mase tu dierang sume dah desak aku mintak putus dengan mamat tu hari ahad . sape sanggup der ! gua tak beb . yang macm die tu sukar dicari ganti ! hihi , ok sambung cerite balekk . pas tuh . hari sabtu . la baru hari sabtu . bd aku hari ahd la . lame agi . panjang lagi strory nie . merepek !
pagi sabtu ade rentas desa . sampai terus melulu kan diri ke padang . terus aku cari kelas 2 rimba king 1 aku tu . sampai je , QILAH ade hulur kan tangan die tapi aku terus pelukk ana , buadbuad ta perasn . haha ! baru padan muke die . ingat aku suke maen madumadu ke . ellow . aku tak sanggup nak sharing iz ccaring kalau pasal bab macm ni ! ~cerita disambung dengan rentas desa yyang memenatkan . tapi aku pnye azam nak tamatkn jugak demi 1mate untuk usm tercinte . hihi ! dahdah . balekk rentas desa umum pemenang . diumumkan NURUL AIN MAZLAN DARI USM JUARA RENTAS DESA PEREMPUAN B . haskhh ! tidor ke sampai mimpi pelikpelik macam tu . aku rase yang tu berangan terlebih suda . haha . ~ ni plakk . mase nak umumkan pemenang . tibetibe si sasa menyerang aku dari belakang . suruh perhatikan QILAH dekat area rumah merah . aku pelik la apasal minah ni . n ape yang aku nampak bile aku berdiri ? QILAH BAGI SURAT DEKAT SENYUM ! yang ni memang tak buleh bla . dalah wether memang panas time tu . tambah dengan adegan hodd tadi . memang super hod and spicy la aku . balek ade lagi satu adegan ni . yang ni rancangan terbantut siket sebab senyum tak menghadirkan diri . ala die tak sanggup nak ditangkap curang la . wakaka . Qilah and sasa . eja . dayat . ika . ana . wawa . sam dah tunggu dengan aku sekali nak gaduh dengan QILAH . nak sound siket . gadoh punye gadoh tamatlah suda apabila CIKGU ASIK berdialog : '' WOI BALIKLAH ! JANGAN NAK LEPAKLEPAK ! '' . time tu aku hodd . nak dating la kononye SENYUM dengan QILAH , TAPI senyum TAK DATANG . haha . balekk ape lagi nagis lah dekat lorong public . tenangkan diri .
keputusan muktamad ( dalam hati ku tanak berpisah apakn daya jodoh tiada ~ ) ! esok 23 Jan terime seadanye die pelih sape AKU atau QILAH ! kalau die pilih QILAH , komprem sebulan aku TAK PREP ! . cinta sukasuki punye pasal la ni ! haha . er . memang betollah cinte buad orang giler . eh ~ ain bile mase plak awk sign - in persatuan jiwangjiwang ni .
dah dah pagi 23Jan ! aku tunggu tunggu ni . mase pagipagi sarapan . aku makan . dekat dlam dm . adelah beberape geng form 4 ni nyanyikan lagu HAPPY BIRTDAY . bapakk ar . nthen ade pulak gotong royong dorm . time tu aku agak moody siket . ye r . bd aku mama ngan abah tak datang melawat sape tak sedih kan . dah hhabes kemaskemas dorm terchenta kak mira kakak panngil aku duduk dekat depn die time perjumpaan . aduyai it just a lakonan kakak . aku nagis gilergiler . ye r . sape tak sedih un bile orang cakap kite tido ngigau . aku segan walawehh . hihi .time tu muke kakak memang real mnjadi punyer . haha . patot lah aku mengalir time tu . lastlast kenekan hb . thanks kakak - adek . and chocklate cadburry black forest dua bar aku dapat ! haha . dismabung dengan cerite tanak kawan geng aku . penad aku tak dilayan . ape lagi tumpang katil sasa dekat dorm 1 . lena ar ape lagi . tepat pukol 3 . sasa kejud ajak gi DM . masuk je kene tutp mate . bile bukak je aku nampak SENYUM , MOON , TAHIR , AMIR , SYAMEER dan tak lupe KAYU . and KEJUTAN ! sumenye suprise yyang telah disusun rapi . tersusun baik dan kemas teratur . giler gempakk dierang buad . pasal kek lah . dan SENYUM ! tu semua hanye lakonan sematemte untuk bd aku . haha . memng giler ar . time tu jugak aku nagiss . happy + bengangg kene tipu sume ade . iskh . iskh . budak ni bagi COKLAT BACK FOREST dengan KAD TOPAP ! sumpah . aku simpan baekbaek ! dah setle la kes dekat dm . aku makan lah nasi yang dayat bawak . sedap der . ayam mask kicap . ika and geng ajak gi belakang . duduk bual bual . tibetibe tanpe sebarang amaran kecemasan . zsssshhhaflashh ! habes basahbasah baju aku . budak comel dah tak comel lagi . walawehh . segale manikam air campuran telur + bawang + pencuci muke + ubat gigi . haya ! memang best ar besday aku . malam tu akaq aku bagi KFC dengan tudung syria . tapi maybe ak tak gune kod . aku tak minat sangat tudung macm tu . agak melampau gayenye . bagi aku , bawal is yang aku layan . hihi . er . datangdatang sekolah je . ape lagi mintak la maaf ngan QILAH . thanks a lot dengan budakbudak ni . time balekk GENG bgi lagi . aku dapat baju ! tshirt comei aina bagi . gulegule . keychen smiling ! haha . thanks soo on !
memang gempakk kan bd aku tahun ni . my 14 whishlist semua tecapai ! nak tauw ape die . mehh cek sini .
1 . aku nak 'DIE' 2 . tolong topapkan aku 3 . aku nak jadi bukan diri aku . hihi .
and semua nye ok ! hah ade lagi sikett ni . bd aku 23 . eja plak 266 . er . same dengan abang aku . marcus tu .
aku beli kek . ( abah yang sponser , nak harap aku kene kerje part timr string katil sndri dulu ) . keknye memang sedap . gemokk cakap die yang pilihkan . er . yelatu . tapi bd eja suprise !
haha . sorry ye markuss aku tade hadiah untuk kau . haha ! er . amacam gempak tak cerite aku ni . ni real tauw bukan maen maen !
credit bday ni : SENYUM ~ TAPI TAK RETI BERLAKON ~ SASA . EJA . IKA . SAM . DAYAT . ANA . QILAH . AINA . KAK TIRA . TAHIR . MOON . AMIR . SYAMEER . KAYU . KAQ MIRA . SHIMA . DAWI . RAISYAH . WAWA . RESIDENTS DORM 3 AS - SYAHIRAH . STUDENTS ASPURI hihi . 2 RK 1 . SUME YANG TERLIBAT LA . !
Photobucket